Projekt

Jag lovade ju er för ett par dagar lite bilder på mina senaste projekt men det har ju minst sagt varit lite hinder emellan... Idag är en klart bättre dag och dessutom har jag ju fortfarande mamma här som hämtar Alma på förskolan, vilket ger mig lite tid att fixa lite fotocollage över vad jag har haft för mig.
 
Ofta är det ju små saker som kan göra skillnad. Som lite nya sängkläder och kuddöverdrag och lite nya kuddar i sofforna. En glad hälsning i köket piggar väl också upp va?
 
Almas rum är ju alltid kul att fixa lite i. Vi slängde ut skötbordet och gav henne en bokhylla att ha alla sina älskade böcker i. Hon blev så glad att det var det allra första hon berättade för mamma när hon kom hit. "Mormor, jag har fått en ny bokhylla". Mitt lilla hjärta. Sen målade mamma bokstäver till henne igår och satte dit dem utan att säga något. Helt plötsligt hör vi från hennes rum (där hon lekt en stund) "Ååååååh så fiiiiiiina".Glädjetjut. Alltså hon är så otroligt tacksam denna lila gullunge. och jag är stolt och tacksam (så länge det varar)...
 
Sen var det dags att pimpa tvättstugan lite. Kan ju tyckas lite onödigt men jag spenderar trots allt en hel del tid här. (Alma har förresten berättat på dagis att det bara är hennes mamma som tvättar, hihihi, slut på hemlisar!). Lite ordning och reda och lite småsaker här och där och så vips så tycker i alla falla jag att det blev jättefint.
 
Ordning och reda var det ja... Åh vad det är härligt eller hur? :-) :-) En tur till IKEA genererade som sagt lite mer än vad jag tänkt men förvaringslådor är ju alltid bra att ha tänkte jag. och när de väl hade kommit hem, ja, då vad det ju bara att rensa ut säsongskläderna! Mer plats i garderober, få man fylla på nu?
 
Sista projektet vi ägnat oss åt är vardagsrummet (eller vad vi nu ska kalla det?!) nere. Det är inte slutfört men nu är i alla fall TVn på plats (dock ej på väggen än), en liten hylla där, lite tavlor på väggarna och så har mamma hjälpt mig dölja lite saker som jag inte ville skulle synas i bokhyllan. So far so good, helt enkelt.
 
Kanske tänker ni nu, din tok, du kanske skulle ta det lite lugnt. Men det gör jag. Men jag blir galen också av att göra ingenting. Jag kan ju inte bara sitta och ligga och glo hela dagarna bara för att jag har ont. Nehej, då kämpar jag på och försöker göra något kul. Och de dagarna jag inte har ont alls....
Jag då är jag helt unstopable....! :-)
 
KRAM på er!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Kul att se dina projekt och hur du fixar! Superfint!
Ha en fin helg <3

Svar: Tack så mycket!
familjenkenneastrom.blogg.se

2013-09-27 @ 19:57:48
Postat av: Kajsa

vilken stjärnordning, tack, nu ska jag göra likadant:)

Svar: Min "ryggsäck" innehåller ju både en uppväxt i ett pedantiskt hem och ett stort eget behov av ordning och reda och ett onormalt sug efter "projekt" att ta tag i här hemma. Allt detta kan resultera i saker som detta, men vi får väl ändå säga att man kan ha värre laster... :-S
familjenkenneastrom.blogg.se

2013-10-01 @ 21:22:09
Postat av: Åsa i Kungälv

Gaaaah! Vilken ordning. Ordentligt avundsjuk. Drömmer om att få till det som du, men kommer liksom aldrig dit 😝😘

Svar: Ska jag vara ärlig så tror jag inte helt normala människor kommer hur... Var glad istället! 😝
familjenkenneastrom.blogg.se

2013-10-03 @ 18:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0