Underbart

Vi är nog i Paradiset.
Kan man stanna tiden?


Kommentarer
Postat av: Kerstin Sjöblom

NJUT.........KRAM

2013-07-07 @ 11:20:23
Postat av: Hanna

Hej Anna!

Mitt namn är Hanna Karlsson. Du undrar säkert vem jag är. Jag hade turen att få ha dig som NO lärare när jag gick på Paradisskolan när jag gick i åttan tror jag det var. Du är en fantastisk lärare som fick mig att tycka att NO lektionerna var roliga. Varje lektion möttes man av din sprallig personlighet och du var alltid så glad. Du är en av dem lärarna som gjort att jag själv idag ska börja plugga till lärare till hösten (grundskolelärare förskoleklass till årskurs tre).

Du hade också min storebror Anton som elev. Anton omkom i en bilolycka för 5 år sedan....

Jag har jobbat som elevassistent på särskolan i Nybro i två år. Det var när vi skulle äta mat en gång som min kollega Sofia Johansson berättade om sin kompis/ eller om ni hade pluggat ihop?, hon berättade i alla fall om en som fått cancer och hur tragiskt och hemskt det var. När hon beskrev hur denna personen var och när hon sa namnet Anna var jag nästan helt säker på att det var du, och det var så. Så på det sättet kom jag in på din blogg och har läst lite till och från under en tid.

Nu kände jag att det var dags att lämna en kommentar. Hoppas ni har det alldeles underbart på er resa. Jag vill bara mest skicka dig en STOR kram från internetvärlden.

Många STORA kramar från en gammal elev Hanna.


Svar: Kära Hanna,Tusen tack för din fina kommentar. Jag blir så rörd och varm i hjärtat. Visst minns jag dig, och Anton (jag har hört om den mycket tragiska olyckan, jag beklagar verkligen). Jag ser faktiskt även er mamma framför mig 😊.
Så roligt att du ska läsa till lärare! Yrket behöver människor som verkligen vill vara lärare. Jag blir glad att höra att jag inspirerat dig!
Man vet ju verkligen inte vad livet har planerat åt en, det vet ju du och din familj allt för väl, så det gäller att försöka skapa sig ett som man trivs i och kan njuta av. Lite av en klyscha men det är sant. Just nu njuter vi i alla fall som tokar, Korsika är underbart! 😍
Ha det fint Hanna och tack för att du bjuder på sådana fina ord.
Lycka till med din utbildning!
STOR KRAM
familjenkenneastrom.blogg.se

2013-07-08 @ 20:44:35
URL: http://jagheterhanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0