Slut på jullov

Likt för många andra familjer är det idag "slut på jullov" och start på "vardag 2013" för familjen Kenne-Åström. Det innebar att Daniels klocka ringde vid 06, jag och Alma vaknade men småslumrade en stund till. Strax innan 07 var det min tur att kliva upp. Alma hade då somnat till ordentligt igen och det där är allt lite dubbelt. Det är klart mycket enklare att göra sig själv i ordning medan hon sover men om hon sover vid den här tiden innebär det ofta att jag måste väcka henne och då går ju allting betydligt långsammare sen... Vid halv 8 fick jag således väcka henne och sen följer 45 min av extrem "mammalist" för att så smidigt som möjligt äta frukost, byta blöja, klä på sig, borta tänder, få ordning på håret, packa förskoleväskan, klä på sig ytterkläder och komma iväg. Många är ni säkert som känner igen er i detta! Allt gick dock förhållandevis bra idag, jag fruktade lite problem med tanke på att det nästan är 3 veckor sedan hon var på dagis, men jag tror faktiskt att hon nog längtat lite ändå och således kunde jag lämna en glad tjej på förskolan kl 8.30.
 
Jobb för Daniel. Förskola för Alma. Och jag då? Vad är min vardag januari 2013? Kanske kan man tro att jag är sysslolös de timmarna Alma är på dagis men det kan jag meddela att så är inte fallet. Jag har diverse små och stora projekt jag ska ta mig för här hemma och sen ska jag även försöka prioritera mig själv lite mer... Det första jag ska ta tag i är min träning. Det är ju helt galet att det hamnat så långt ned på prioriteringslistan! Nu har jag dock ett väldigt motiverande mål att jobba mot och det är familjen Åströms vecka i fjällen v 10! Utan att överdriva kan jag konstatera att om jag ska kunna åka ner för några backar över huvudtaget så måste jag skaffa mig lite muskler! Således träning prio ett. Jag ser fram emot att meddela er mina framsteg :-).
 
När det gäller min sjukdom så är det nu vardag igen för allt som gäller för den.Det innebär att behandlingarna nu startar igen, med cellgift 2 veckor av 3, veckobesök av teamet för blodprov och annat, tid med arbetsterapeut, tid med sjukgymnast, tid hos psykolog. På torsdag denna vecka och på onsdag nästa ska jag till Lund för förberedande undersökningar inför min operation av tårkanalen vecka 4. Man har nu beslutat att göra den större operationen där man borrar en ny tårkanal för att få ett flöde i ögat igen. Jag hoppas så på att man ska lyckas så att jag ska slippa ha konstant inflammation och infektion i ögat, och förhoppningsvis även bli av med lite mer svullnad kring ögat. Håll tummarna.
 
Som sagt, nu är det slut på jullovet. Nu kör vi vardag 2013. Och den ska banne mig bli bra den!
 
Från början när Alma ville hoppa i soffan tänkte jag bara "ja ja, det gör ju inget, det är bra för motoriken". Nu känner jag kanske att det börjar gå lite över styr...?! Fst det är bra underbart att se sitt barn ha roligt eller hur? :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0