En riktigt bra tisdag

Sitter här i soffan (i min ensamhet) och har en riktigt skön känsla i kroppen (trots min ensamhet).
Idag har det varit en riktigt bra dag. Så himla gutt. Med risk för att ni tycker jag är lite knäpp, så tänkte jag åndå berätta vad som fått mig att må så bra idag.
 
Jag vaknade en timme innan klockan skulle ringa. Detta är jag i och för sig inte så särskilt nöjd med men man får ta det onda med det goda och försöka slå i sig att man sannolikt sovit tillräckligt och dessutom glädjas åt mindre stress på morgonen! Hoppade direkt i träningskläderna för att försäkra mig om att dagens pass skulle bli gjort så fort jag lämnat Alma. Hade en riktigt mysig morgon med henne och lämnade en strålande glad tjej som konstaterade att det kommit SNÖÖÖ och att man kunde busa i den!
 
När jag kom hem tog jag uppvärmningen till träningspasset utomhus. Snöskottning. Här på Nymbergs väg gäller det att hålla efter sin trottoar vid snö annars tittar Uno 85+ på en med onda ögat. Ur skidbrallorna, i träningsskorna och sen blev det styrka och crosstrainer framför Nyhetsmorgon i källaren. När nu även endorfinerna började kicka in blev jag helt ostoppbar! Av bara farten strök jag två maskiner tvätt, dammsög här uppe, städade badrum och dammtorkade. Hade det inte varit för att en sjuksköterska kom på hembesök så hade jag nog även hunnit putsa alla köksluckorna innan lunch...! Hon sinkade mig dock men kanske var det bra med en liten paus ;-). När luckorna var skinande kändes det extra fint att njuta av lunch och en lång skön dusch. Kaffet och chokladbollen efteråt gjorde inte dagen sämre heller...
 
När jag kliver ut strax innan 3 för att hämta Alma är det helt ljuvligt ute. Alldeles vitt på marken, minus 3 grader och sol från klar himmel. Det är verkligen något visst med sol och snö. Jag blir alldeles lycklig. Man blir ju inte mindre lycklig av att hämta hem världens finaste tjej heller... Väl hemma laddade vi batterierna med lite Pippimys framför TVn och sen kom pappa förbi en sväng, Alma blev ju överlycklig som vanligt och det skulle ritas, lekas med lera, sparkcyklas och leka "Alma Hoppetossa" (det betyder hoppa i gästsängen...) Medan de där två roade sig passade jag på att baka knäckebröd (varför vila liksom, men jag var ju så pigg!).
 
Daniel är i Malmö ikväll och kollar på hockey med Rolf och Martin och Krigge (därav ensamheten) så efter middagen roade jag och Alma oss med ett (sista?) bad i badbaljan. Vi har kafferep i badbaljan och hon tvättar tårna på mig, "iiinte knääääna, tokigt" konstaterar hon sekunden efter att hon hällt ganska mycket vatten på mig. Tur för henne att hon är så söt...!
 
Lilla älsklingen var sen så trött så att hon vid 19.15 bad om att få gå och lägga sig och jag hann knappt läsa färdigt Lilla Annaboken innan hon somnade 19.30 (det är tidigt för vår lilla tjej). Så som sagt, nu sitter jag här i min ensamhet och summerar dagen. Galet mycket gjort och härlig tid tillsammans med Alma. Hade Daniel varit hemma nu så hade ju denna dagen varit fulländad men han kommer ju om några timmar och det är ju fint det med!
 
Åh vad det är härligt att ha energi igen. Det känns som "gamla Anna" är tillbaka. Eller som Daniel kort replikerade med när jag beskrev min dag på sms. Superwoman!
 
Hoppas ni också haft en sån här riktigt bra tisdag.
 
KRAM på er!
 
Här kommer en bild som är nästan ett och ett halvt år gammal. En riktigt jobbig "period" började ju strax därefter men vet ni, nu närmar jag mig de där forna energinivåerna! Snart flyger vi igen!
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj vilken energi, får ju vem som helst att bli matt. Men jag känner igen det och det är bara att kära på när känslan och kraften finns där, härligt!!

Väntar med spänning på hur det kommer se ut i spat..

Ha en skön dag!
Kram från oss i ett mycket snöigt och kallt Kalmar

2013-01-16 @ 07:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0