Renoveringen

Den 1 juli fick farmor en lägenhet på Vikhaga och således kunde renoveringen starta. Inledningsvis var det massor av jobb med att gå igenom alla saker och sortera vad som skulle bevaras, säljas, skänkas eller kastas men efter ett par veckor var huset mer eller mindre tomt. Då startade nästa fas. DEN STORA RIVNINGSFASEN. Oj oj oj vad Daniel, Rolf och pappa har jobbat i huset. Det har grävts till förbannelse (rent ut sagt), inte minst i källaren där man konstaterade att det behövde grävas ner 40 cm för att få golvvärme i vårt spa. Under våra år tillsammans har jag nog aldrig sett min älskling så smutsig som när han kom hem från en dag i huset…! Från kontorsarbetare i Paris till byggarbetare i Höganäs. Bara så där. Jag är imponerad, Daniel är jätteduktig, jobbar hårt och har koll på allt! Det gäller inte riktigt mig, men jag sköter ju en del andra saker…

 

Nu är det mesta av ”grundarbetet gjort”, el och rör är dragna, väggar rivna och alla fönster bytta. I veckan känns det som UPPBYGGNADSFASEN har tagit riktig fart. Rolf murar för fullt, byggare spikar tak och väggar och spacklar, vi försöker bestämma oss för vad vi vill ha (dörrar, golv, kakel, blandare, bänkskiva, belysning, hej och hå!) och nästa vecka kommer köket – spännande och kul! Vår byggherre sa för ett tag sen att vi skulle ha som mål att flytta in i månadsskiftet september/oktober, och det låter ju underbart, men när jag ser vårt fina hus som ser ut som en krigszon så är jag tveksam… Men kanske i oktober i alla fall och det är ju inte särskilt lång tid till dess!

Upptäckte jag visst hade lite dåligt med uppdaterade bilder - jag återkommer snarast med de senaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0