Dagens utmaningar

Idag har vi stått inför lite olika utmaningar i den här familjen! Daniel åker ju Vasaloppet och är i skrivande stund i Eldris, dvs bara sista milen kvar! Ser ut att klara sig under 10 h vilket ju är toppen! Min duktiga älskling! ❤
Gudarna ska veta att nattens uppladdning inte varit optimal då Alma av någon outgrundlig anledning inte alls kunde sova. Hon har sovit max 4 h och sannolikt har jag och Daniel sovit ännu mindre...
Min utmaning bestod således i att introducera skidåkning för en trött 2,5-åring med mycket bestämda åsikter... Att få på kläder och komma ut i bilen var första pärsen. Och att få henne att ens tänka sig att prova ut utrustning krävdes en hel del mammalist kan man säga... Vid något tillfälle kände jag att jag hellre hade åkt Vasaloppet!

Till slut fick vi i alla fall ordning på grejorna och kunde vara ute och leka i snön. Skidorna provade hon inte, men jag tänker inte pusha, om hon vill finns det utrustning. Hon tyckte i alla fall att liften var väldigt rolig! Ett första steg mot skidåkning tycker mamman!

Nu har hon sovit middag i närmare 3 h, och även mamman fick sig en liten lur så förhoppningsvis ska kvällen fortlöpa lite smidigare...

KRAM till er alla från Sälen


Kommentarer
Postat av: Henke Petersson

Gratta Danne till den stora bedriften.

2013-03-03 @ 19:45:40
Postat av: Annika!

Stort grattis till duktiga Daniel! Heja Alma också, att bara åka liften är ju kanon :) Hon kommer säkert prova när hon SJÄLV vill :) Kramar t er o vi är såå avis här hemma...

2013-03-03 @ 20:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0