Sportlov

Har för närvarande lite blandade känslor inför den termen. För det första så gläds jag med mina många lärarvänner och fd kollegor, för jag vet hur välbehövligt lovet är. Det är härligt att se alla glada facebookuppdateringar och soliga bilder från div semestrar.
Å andra sidan blir jag lite ledsen av detta. Jag vill också ha sportlov. Jag vill också jobba. Jag vet att många gärna skulle "vara hemma" ett tag från sina jobb men jag kan meddela att 2,5 år utan jobb på många sätt är lite för lång tid...
Ja ja, jag ska inte gnälla. Jag kan ju kolla på skidåkning i alla fall. Det kan man ju också kalla att "sporta".


Kommentarer
Postat av: Anna

Snart Anna, snart är du tillbaka som lärare. Tillbaka är då dina lov och din styrka. Håll ut framför skidorna och ta hand om dig. Ta en extra semla! Det gjorde jag och det kändes liiiiiite liiiite bättre.

Kram från ett mycket snörikt Kalmar

2013-02-21 @ 20:56:20
Postat av: Emma S

Skidor på tv'n från soffläge är ju aldrig fel, men önskar samtidigt att när du sitter i samma soffa om ett år så har du också sportlov - och njuter lite extra av det! Stor kram

2013-02-21 @ 21:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0