Övervinner kärlek allt?

Phu.
Nu ligger jag i soffan och bara andas. Att säga att man åkt bergochdalbana är ju en underdrift. Jag har ju återigen tagit mig igenom en av de värsta "tunnlarna" man kan gå igenom tror jag. Rädslan har de sista dagarna haft mig i ett järngrepp och det är mest bara så hemskt. Men så kommer "äntligen" dagen då man ska få besked och är det som idag positiva besked, ja då är man definitivt ute ur tunneln. Det är ljust igen. Det är inte så att man direkt skrattande skuttar vidare men för varje steg man tar känns det lättare och för varje dag som går så känns allt bättre.

Och dagens besked var som sagt positiva, det vet ju många av er alla redan. Röntgenbilderna var återigen oförändrade och det betyder inaktiva metastaser sen juni, och det mina vänner är väldigt bra! Vad som också är så skönt är att min känsla i kroppen återigen var helt rätt. Jag känner mig stark och att det är jag som har kontrollen över min kropp, och så tycks det ju också vara. Den vetskapen gör det också mycket lättare att hantera oro och rädsla som då och då ändå envisas med att "titta förbi".

När jag satt och väntade på läkaren idag kramade jag mitt Alma och Daniel-smycke och de var liksom med mig. Vi SKA alltid vara tillsammans. Det kommer jag aldrig att sluta kämpa för.


Kommentarer
Postat av: Kerstin Sjöblom

Förstår att du har haft det tufft och har det jobbigt från och till.
Nu får vi se fram emot våren och hoppas att ni ska få många härliga dagar tillsammans. Kramar till er alla.

2013-02-28 @ 09:39:38
Postat av: Andreas

Vad härligt med positiva besked!!! Se nu till att Daniel fixar vasan!

2013-02-28 @ 13:41:25
Postat av: Caroline

Hej Anna!
Jag har följ dig ovh den resan som livet har tagit med dig på och fy tusan var stark du är och jag blir så glad av att läsa att du återigen får positiva besked.
Du kanske undrar vem jag är? Jo, jag har varit din student i Kalmar och redan där visade du upp att du var en stark kvinna som visste vad du ville. DET speglade dina föreläsningar och gav energi vidare till oss studenter.

Må så gott och ta hand om dig och din familj.
KRAMAR.

Ps. Tänker ofta på att det var du som lärde oss att räkna in ettan när jag helt utan anledning sitter och väntar in ettan i en låt ;)

2013-02-28 @ 15:47:16
Postat av: Annika

❤ Det ska ni! Vi är så glada att ha er så nära oss nu och längtar redan efter vår nästa träff (såklart ska ni först ha er härliga fjällsemester). Stor kram från oss

2013-02-28 @ 20:26:23
Postat av: Henke Petersson

Hej,
Otroligt roligt att läsa. Hoppas att allt går bra i fjällen. Se bara till att Daniel slår storebror, för jag har läst någonstans att Krigge skulle bjuda på en helkväll om detta händer.
Ha det bra och hälsa familjen,
Henke

2013-03-02 @ 13:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0