För 4 h sen

lämnade jag hemmet för att åka till Helsingborg och göra lite ärenden samt äta lunch med min fina vän.
När jag nu 4 h senare landar i soffan med en kopp kaffe kan tom jag förundras över min effektivitet...! Jag är nog också lite "tuckig" som Alma skulle sagt, eller vad sägs om detta...?

Först posten för att hämta ut ett paket. Sen panta flaskor och sen till mataffären för några små och snabba inköp. Färdigt i Höganäs, nu Helsingborg. Första stoppet, Biltema, Almas första skidor inhandlas men även en ny sopkvast och snöskyffel. Nästa stop är Rusta, på med charmen för här ska bytas en lampa utan kvitto. Det visar sig gå hur bra som helst men här råkar första spontanshoppingen ske... I och för dig bara värmeljus för 29 kr så det är väl OK? Nu kan jag småspringa i snöyran bort till Siba för inhandlande av div presenter... Check. Nu styr jag bilen mot Väla men även om det finns mycket som lockar en där lyckas jag hålla fokus och ytterligare inplanerade presentinköp avklaras (kan i nuläget inte avslöja mer då jag misstänker att mottagarna är flitiga på bloggen). Nu är det 25 min kvar till lunchen men jag tänker att jag hinner nog till Barnens Hus för att köpa nappar till Alma och en liten gosepresent till Erik och Hannas lilla prins. Han är bara en vecka gammal så jag tror inte att han börjat läsa bloggen än! Klockan 12 är jag på plats för lunch!

Lunchen var lika härlig som alltid men aningen kortare än vanligt då ju vissa faktiskt måste jobba... Vi hann dock även med ett snabbt besök på HM där jag återigen måste erkänna att jag avvek från min lista... 2 Essie-nagellack råkade hoppa på mig... I och för sig välbehövligt och visst förtjänar jag dem?! Innan jag lämnade Hbg hämtade jag pappas post. Tillbaka i Höganäs återstod ett ärende, till leksaksaffären. Kanske inte dödsviktigt men jag hade lovat Alma att hon skulle få pärlor och en pärlplatta... Check. Sista punkten på listan avklarad. Lista? Ni skrattar? Ja, det är väl klart att jag har en lista. Jag är ju jag. 😊

Så, om det är någon som undrar om jag har långtråkigt eller dåligt med saker att hitta på så behöver ni inte oroa er... Här är resultatet av en liten 4 h ärendetur...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0