Positiva besked

Sitter just nu på sjukhuset i Helsingborg och får behandling. Sällan har jag väl gått till en behandling med så lätta steg! Jag och Daniel var ju som sagt i Lund hos min ordinarie läkare för genomgång av fredagens skiktröntgen och utvärdering av de senaste månadernas behandling. Oron och ångesten är ju ganska hög inför ett sånt här möte men efter positiva besked bli ju även lyckokänslorna skyhöga.

Tack och lov är det precis vad som hände idag! Min läkare kunde meddela att röntgenbilderna såg jättebra ut, inget nytt hade bildats och skelettet såg också stabilt ut. Min behandling har alltså önskvärd effekt!

Jag känner mig ju så ofantligt mycket bättre och piggare, och har ju inga symtom, men man vågar ju inte alltid lita på det, speciellt inte dagarna innan en utvärdering som denna. Nu är det så himla härligt att veta att känslan i min kropp överensstämmer med "verkligheten".

Så, nu rullar behandlingen på, som jag ändå tål förhållandevis bra, och vi gör en ny utvärdering om 3 månader. Det kan ju för en del kanske tyckas som en kort tid men för mig känns det som en mindre evighet. Att veta lite hur livet ska se ut 3 månader framöver är väldigt skönt ska ni veta! Och förutom x antal behandlingar så ska vi ju inom denna tid flytta in i huset, träffa många nära och kära och fira jul! Dessutom ska jag nu boka oss en resa till Paris - ååååh vad det ska bli underbart att komma dit igen!

Många kramar till er från en väldigt glad Anna


Kommentarer
Postat av: Mille

UNDERBART älskade vän!! PUSS PUSS PUSS

2012-09-12 @ 16:37:10
Postat av: Åsa och Rydde

Fantastiskt roligt Anna! Jätteglad för er skull! Ses på lördag!
Kram från oss

2012-09-12 @ 19:29:38
Postat av: Mariel

Äntligen har även jag hittat in här. Vad glada vi blir att du har fått positiva besked, härligare känsla än julafton! Väntar med nyfikenhet på att se fler bilder från ert hus. Syns snart kram!

2012-09-12 @ 21:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0