Alma gästbloggar

Hej på er!
Mamma har visst startat upp bloggen och vad jag förstår skriver hon en hel del om mig...! Jag hoppas verkligen att hon håller sig till sanningen, något annat vore ju inte bra för min image!

Nu har jag fått tag på mammas telefon (löjligt enkelt!) och tänkte ta tillfälle i akt att berätta hur man kan få till en kul fredagseftermiddag!

1. Låt inga spännande saker passera bara för att mamma verkar tycka att vi har bråttom hem från förskolan. Avrinningsgaller till exempel. Väldigt intressant.
2. Se möjligheter istället för hinder - gropar i grusvägen är inte fallgropar utan fantastiska möjligheter till att smutsa ner sig OCH ha superkul samtidigt.
3. Kossor. Ohmygod. Hur roligt är det inte att mata dem liksom?!
4. Underskatta inte värdet av en klassiker. Sandlådan. Riktigt kul. Att mamma ständigt frågar om vi ska gå in för att hon tycks frysa är bara att ignorera. Hon vet ju uppenbarligen inte hur man roar sig en fredagseftermiddag!

Nu vet ni! Feel free to copy the concept.
Här har ni lite bildinspiration.

Puss och kram, Alma


Kommentarer
Postat av: Unni

Goa, goa unge

2012-09-22 @ 00:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0