Anna

Inatt strax före klockan fyra somnade vår älskade Anna in här hemma i huset i Höganäs. Det gick snabbt på slutet och Annas kropp som har kämpat så länge orkade inte längre ta emot någon behandling.
Vi har funnits vid hennes sida hela tiden; hållt hennes hand, klappat henne och pratat med henne. Anna sparade sina allra sista krafter till Alma. Igår morse gick hon upp och hjälpte Alma välja kläder innan förskolan. Det fanns ingenting i världen som betydde mer.

Vi vill tacka alla er som har läst den här bloggen- alla ni som har stöttat och hejat på Anna genom denna vidriga sjukdom.
Det har betytt oerhört mycket.

Vila i frid finaste.
Vi saknar dig så ofantligt mycket.

/Familjen via lillasyster Sara


Sitter och tänker på dig
Fyller mitt hjärta med dig
Vill inte vara utan dig
Så jag sparar dig i mig själv

Hör hur du pratar med mig
Känner din värme i mig
Vill inte vara utan dig
Så jag sparar dig i mig själv

Finner din styrka i mig
Känner ditt hopp i mig
Vill inte vara utan dig
Så jag sparar dig i mig själv

(dikt av Samuel Bering)

Kommentarer
Postat av: Ika

<3 <3 <3

2013-12-18 @ 16:29:19
Postat av: Anonym

Jag beklagar er djupa sorg. Jag kände Anna via Svenska Kyrkan i Paris och har följt hennes blog. Min starkaste minne av Anna är hennes stora leende och hennes stolthet över Alma. Anna kommer att leva vidare i era hjärtan och i minnena hos alla dem som hade förmånen att få lära känna henne.

2013-12-18 @ 16:39:10
Postat av: carina bronge

Kärlek och ljus och styrka <3

2013-12-18 @ 17:16:27
Postat av: Karin Engelbrektsson

Alma kan va stolt över sin mamma, även ni över er dotter, syster och fru. Finare människa (lärare och instruktör) får man leta efter!!

Alla tankar och styrkekramar till er!
/Karin (jag hade Anna som lärare på Linnéuniversitetet)

2013-12-18 @ 17:41:12
Postat av: Kicki Karlsson

Tänker på er alla i detta svåra och skicka många många kramar till er alla <3
Två av mina tre barn har haft Anna som lärare på Paradisskolan i Nybro. Hon var verkligen en helt fantastisk lärare och person.

2013-12-18 @ 20:18:43
Postat av: Katrin

Jag träffade Anna första gången i juli 2008, hon berättade då att hon träffat Daniel. Sedan dess har jag följt hennes/familjens resa genom gemensamma vänner, bloggen i Paris och nu här. Livet är orättvist, Alma förtjänar sin mamma och Daniel sin fru!❤️ Alla tankar finns hos er!

2013-12-18 @ 20:29:16
Postat av: Johan & Maria

❤️ Fina Anna
Här hemma avlöser tårarna varandra. Det som inte får hända har hänt. Du är älskad och saknad och idag är våra tankar hos dig och din familj. Sov gott kära vän, du kommer alltid att finnas i våra hjärtan. ❤️

2013-12-18 @ 20:54:34
Postat av: Katja

Jobbade tillsammans med Anna på Paradisskolan och vi tränade ihop. Jag har efter flytten till Paris och sen hem igen följt er resa på bloggen.
Jag vet inte vad jag ska skriva, himlen har fått en ängel för tidigt.
Beklagar djupt er obeskrivliga förlust.

2013-12-18 @ 21:01:57
Postat av: Cina

Anna, min fina vän! ❤️ Sorgen är outhärdlig och jag tänker på dig och din fina familj. Och på allt som vi delat i livet, alla fina minnen vi har tillsammans. Jag ska vårda dessa minnen i mitt hjärta och ta fram dem när sorgen och saknaden blir för stor!
Vila i frid, älskade vän! ❤️

2013-12-18 @ 22:00:31
Postat av: Emma S

Anna, jag vill så gärna skriva några ord, men jag har så svårt att hitta några som passar. Mina tankar går till dina nära och kära. Din tid här på jorden blev alldeles för kort, men de människor du mött på din väg har du berört. Vila i frid, fina Anna <3

2013-12-18 @ 22:27:28
Postat av: Annika och Henrik

Anna finaste Anna ❤ Det finns ingen som du och du är så oerhört älskad och saknad. Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan. Det har varit helt fantastiskt att få bo så nära dig de senaste åren och vi bär med oss alla fina stunder och minnen vi haft tillsammans.
Våra tankar går till dig och din fina familj. Vila i frid världens bästa Anna ❤

2013-12-18 @ 22:35:22
Postat av: Mille

❤️ Älskade fina bästa vän! Hur kan den här dagen någonsin få komma? Vi lovade ju varandra att vi skulle sitta på vår gemensamma veranda i varsin gungstol när vi blev 95. Och blicka ut över hästhagarna och prata om livet. Inte nu.

Hur ska jag klara mig utan dina kloka ord, dina goa kramar, din energi och dina dagliga sms och samtal? Vem ska jag göra det årliga besöket på Falsterbo med? Vem ska jag ringa när jag hör en klassikerlåt på radio? Vem ska jag analysera med nu? Vem ska nu dansa mest på mitt bröllop? Vem ska jag frossa chippa och dippa med? Vem ska få vara den vän som du var?

Ingen kommer ersätta dig gumman. Du kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta och våra minnen kommer alltid att finnas kvar.
Min moster tar nu hand om dig hos änglarna. Vi ses på andra sidan. Tack för alla fina år med dig. Jag kommer sakna dig så.
Älskar dig!
Puss min finaste Annis

2013-12-18 @ 23:07:51
Postat av: Camilla

Fina Anna, har många minnen med dig. Hoppas du får vila i frid. Alla våra tankar går till din familj, mamma och pappa och syskon. Helt ofattbart.

Kramar från oss!! ❤️

2013-12-18 @ 23:21:27
Postat av: Carina

Anna, min älskade vän! ❤️ Tänker med glädje på alla fina minnen vi har tillsammans. Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Mina tankar går till Daniel och lilla Alma och övriga familjen. All kraft till er. Vila i frid min fina vän! Jag saknar dig så otroligt mycket. Puss och kram ❤️

2013-12-19 @ 00:35:45
Postat av: Malin Beyer

Nej!!! Vill inte ta in detta!!
Jag och mina killar är så glada att vi fick lära känna dig Anna! Din glädje, humor, styrka och kärlek. Nu går tankarna till Alma och Daniel som ju skulle fått ha dig hos sig så mycket länge till. ❤❤❤

2013-12-19 @ 05:52:42
Postat av: Emmy ivarsson

Jag träffade Anna 2005 när vi pluggade ihop på HIK. Så glad och varm människa, en riktig energispridare! Även om vi inte träffarts på många år har jag ofta haft Anna i tankarna av olika anledningar. Minns speciellt väl en utsökt fisksoppa och en galen grillkväll i Kalmar. Vi delade bara ett par år av våra liv med varandra men hon kommer alltid finnas med mig i minnet. Vila i frid fina du och de varmaste tankar till familj och vänner, en riktig hjälte har lämnat oss allt för tidigt.

2013-12-19 @ 09:00:45
Postat av: Tina

Fina, underbara Anna. Du är en av de mest levande och närvarande människor jag träffat och att du inte finns mer känns bara så ofattbart och orättvist. Jag är så glad för att jag fick vara din vän och kollega, du gav mig mycket! Varma tankar och kramar till Alma, Daniel och övriga familjen.

2013-12-19 @ 09:13:02
URL: http://familjenkenneastrom.blogg.se
Postat av: Lina

Du kämpade så innerligt för att denna dagen inte skulle komma. Ofta fascinerandes jag av din oerhörda styrka och av ditt mod. Varför, varför, varför? All styrka och omtanke till dina nära & kära som mött en avgrundsdjup sorg som grundar sig på en oövervinnelig kärlek till dig Anna ❤

2013-12-19 @ 09:21:14
Postat av: Jonelin Fotograf

Jag beklagar sorgen. Jag finner inte ord, har följt bloggen sedan jag träffade er tre en kort stund på bröllopsmässan och har inte kunnat glömma er.. det är med stor ledsamhet jag läser detta.. Har tänkt på er och hållt tummarna.
Skickar en stor styrkekram nu till nära och kära.

2013-12-19 @ 10:23:24
URL: http://www.jonelin.se
Postat av: Anonym

Anna ❤
Min fantastiskt fina vän det är chockande, smärtande och ofattbart att du inte längre är med oss.
Vi skickar de allra varmaste tankar och KRAMAR till dina nära och kära.
I våra hjärtan kommer du alltid finnas.
Carl-Johan, Kristin, Selma, Tove & Klara

2013-12-19 @ 15:01:10
Postat av: Fia

Hittar inga ord men tittade i albumet från studietiden här i Kalmar. Oj vad minnen som poppade upp. Bra minnen och mitt i mörkret kunde jag faktiskt le åt vissa kort. Herregud ;) Visade William kortet på dig och honom och han insisterade på att jag skulle öppna min julklapp i förtid. Vilket jag till slut gjorde. Det var ett vaxljus som han gjort själv, det har vi tänt för dig och din familj nu.

Kram Sofia med familj

2013-12-19 @ 19:30:44
Postat av: Veronica

Anna! En del människor berör mer än andra. Du var en sådan människa. Med din kraft, energi, glädje och kärlek har du lämnat ett spår i många människors hjärtan på vägen i ditt liv. Tyvärr blev ditt liv alldeles för kort men dina spår lever kvar hos oss som du har berört på vägen. Du var länken mellan mig och min man. Utan dig hade jag inte träffat honom, eller fått mina två underbara barn. Tack!!

Alma när du en dag läser den här bloggen så var stolt över din mamma. Hon var en av de finaste människorna jag träffat.Hon lever kvar i dig, sprid vidare den energin och kärleken hon förmedlade.

Alla mina tankar till er i Annas familj. Ofattbart!

Vila i frid!

Kramar från Veronica (en vän från Kalmartiden)och Pontus

2013-12-19 @ 21:05:04
Postat av: Anna

O... Vilken gripande historia , saknar ord. Vilken fantastisk människa💛. En grym sjukdom. En stor saknad så klart, inte utan att man får starka medkänslor för Annas mann o dotter o familj. Himlen har fått en sann ängel en stor stjärna lyser på himlen. Styrke kram

2013-12-19 @ 21:58:54
Postat av: Cecilia Palm

Vila i frid Anna. Du har det bra nu. Har följt din kamp o fick äran att lära känna dig o din familj inom mitt arbete som sjuksköterska. Du var en sån kämpe med glimten i ögat. Kommer att sakna dig. Mina tankar finns hos din familj, underbara Alma o Daniel. Många kramar från mig Cecilia

2013-12-19 @ 21:58:57
Postat av: Petra

Finaste Anna, det gör så ont i mig och jag varken kan eller vill förstå att du inte finns med oss mer. Allt känns så orättvist. Du har verkligen berört mig och jag är så glad över att vi fick en sån fin kontakt. Så klok, omtänksam och inspirerande och du kommer alltid finnas med mig i mitt hjärta! Tack för att du orkat dela med dig om allt på bloggen!
Mina varmaste tankar går nu till dina nära och kära. Sara, så fint skrivet och bilden är precis som jag kommer ihåg och vill komma ihåg Anna. Så mycket glädje i det leendet.
Saknar dig Anna!
Styrkekramar!

2013-12-20 @ 00:46:12
Postat av: Svenska skolan i Paris

Vi tänker så mycket på dig Anna och på hela din familj. Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan!

Vi saknar dig!
Personalen från Svenska skolan i Paris

2013-12-20 @ 09:26:23
Postat av: Maria

Vad ska man säga när inte orden räcker till? Det finns inte ord för sorgen jag känner för dig Anna din man, din dotter och resten av din familj. Samtidigt är jag så imponerad av din styrka, styrkan att ge dig in i detta helvetesdjävlakrig om och om igen och fighta tills kroppen inte orkade mer.

Du kommer alltid att vara en förebild för mig och du lever vidare genom din fantastiska dotter Alma.
"Änglar - finns de?" Ja de finns och du är en utav dem.

Tack för alla minnen du gav mig och jag kommer aldrig att glömma dig. När jag är svag ska jag tänka på dig och finna styrka.

Vila i frid.

/Maria (från tiden i Kalmar) med familj

2013-12-20 @ 19:04:25
Postat av: Maria

Vad ska man säga när orden inte räcker till? Jag kan inte i ord beskriva den sorg jag känner för dig Anna, din dotter, din man och din övriga familj. Samtidigt är jag så imponerad av den styrka du visar genom att fighta detta helvetesdjävlakrig om och om igen till kroppen inte orkade mer.

Du kommer alltid att vara en förebild för mig och du lever vidare genom din fantastiska dotter Alma. ”Änglar - finns de?” Ja de finns och du är en utav dem.

Tack för alla minnen du gav mig och när jag är svag ska jag tänka på dig och finna styrka.

Vila i frid finaste, finaste Anna
/Maria (från tiden i Kalmar) med familj

2013-12-20 @ 19:12:29
Postat av: Helen Lindman

Godaste Anna! Jag har så många minnen från Dig i Parc Monceau o på Svenska skolan i Paris! När Du satt under vårt ginkoträd och glädejstrålande berättade att ni väntade barn. När vi frossade i vår älsklingrätt sushi. Hur energisk, leende och positiv du alltid var i ALLA lägen!
Kära Anna, vila i frid.
Mina tankar går till dig Daniel, och till den ljuvligaste Alma.

Je vous embrasse/Helen

2013-12-21 @ 21:36:21
Postat av: Sara

Vila i frid.

2013-12-29 @ 20:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0