Flytten

Det var som sagt en hel del separationsångest i alla fall från min sida innan vi åkte. Beslutet att flytta till Sverige kändes helt rätt men samtidigt var det ju vissa delar av Parislivet som jag visste jag skulle sakna, inte minst vissa personer.

Praktiskt sett gick flytten jättebra även om det var en tuff vecka. Det var så klart massor att organisera och fixa, många avsked och ”sista gången saker” att utföra, jag startade en ny cellgiftsbehandling och det skulle även visa sig att jag hade rejält dåligt blodvärden och jobbade i en ordentlig uppförsbacke. Men svårigheter är ju till för att övervinnas och på torsdagen sade vi och våra möbler hej då till underbara 19 Av Mac mahon och för att på lördagen säga hej till Nymbergsväg 6. Vårt blivande garage är numera fyllt från golv till tak med hela vårt bohag! Som tur är hade jag märkt ut de saker vi skulle komma att behöva de närmaste månaderna så de kunde vi sen plocka med oss till torpet i Mölle som för närvarande är vår bostad.

 

Jag älskar mycket i Paris men Mölle har de bästa solnedgångarna - that's for sure!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0